Relax modus - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Cora Bakker - WaarBenJij.nu Relax modus - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Cora Bakker - WaarBenJij.nu

Relax modus

Blijf op de hoogte en volg Cora

25 Februari 2013 | Laos, Pakxe

Tat Lo

Vanochtend opgestaan en natuurlijk als eerste wilde we de waterval zien, nu die was nog geen 1/5e van gisteren Hadden ze de kraan uitgezet of was de droogte toegeslagen? Het blijkt het effect te zijn van de dam die ze boven in de rivier aan t bouwen zijn, jammer genoeg een effect van deze moderne tijd. Lekker ontbijten en opzoek naar een nieuw onderkomen, nu die was snel gevonden Een hutje achter het woonhuis, annex winkel, annex restaurant, annex wasserij was voor ons beschikbaar Groter dan de hut op het " resort" en een geweldig balkon met uitzicht op de moestuin en rijstvelden Direct doen en dat voor het schrikbarende bedrag van 6 euro per nacht Ja het is goedkoper op t platteland, maar dit bouwen en schoonhouden voor de 60.000 kip per kamer is nauwelijks voor te stellen En als je wilt mag je ook nog meehelpen met koken en krijg je een lift naar de bushalte toe Wat een service van hele aardige mensen Dus hier hebben we 2 dagen gebivakeerd, eerst de tas leeggehaald voor de was (dat was wel weer eens nodig) en daarna relaxen op t balkon Onze buurman (James) had naast een i-pod ook een dockingstation mee genomen, dus wij hadden echt n luxe gevoel Lekkere muziek, boekje er bij, hangmat en niets doen Wat je merkt nu toch wel dat we de laatste dagen veel hebben gereist en dat dat veel energie vraag

Later in de middag toch maar actief geweest, wandelen we langs de waterval omhoog naar een volgende waterval waar we heerlijk konden zwemmen Even doorbijten en daarna was t heerlijk koel in t water De lokale jeugd zijn net waterratten en springen van de rotsen alsof t niets is Moeders komt wat later langs met een soort flessenmandje vol met shampoo en zeep, het hele gezin kon zo (met de kleren aan) gewassen worden in de rivier Badpak en zwembroek kennen ze hier niet, gewoon met de kleren aan t water in (ook met het schooluniform), door de warmte droogt t snel en je bent in 1 keer van de stof af Eigenlijk ideaal

Zo vlak voor de zonsondergang kwam er wat beroering, de 3 olifanten die verderop stonden waren in aantocht Het was tijd voor het olifantenbadje Geweldig gezicht, zo vlak onder je neus dat ze heerlijk aan het dompelen zijn in de rivier Ja echt koppie onder en je kon zien dat ze het heerlijk vonden Maar wat komt daar een stof van af zeg! zowel de tourist als de lokalen staan te genieten van dit schouwspel en daarna weer sjokken naar het dorp voor het diner Nu is er niet zo heel veel keuze aan lokaties, maar allen zijn top en het bord is meer dan vol Ze zullen wel denken, grote mensen eten veel Nog een drankje op t balkon en zo is dag 1 voorbij Dag 2 tja die ging natuurlijk op dezelfde manier: gewoon lekker relaxen