Terug naar Champasak - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Cora Bakker - WaarBenJij.nu Terug naar Champasak - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Cora Bakker - WaarBenJij.nu

Terug naar Champasak

Blijf op de hoogte en volg Cora

27 Februari 2013 | Laos, Pakxe

Tat Lo - Champasak

Vandaag terug naar Chamapsak (van het Wat Phu festival), om daar nog eens rond te kijken en in de buurt te zijn van Pakse Zodat we niet zoveel reistijd hebben om naar t vliegveld van Pakse te reizen voor onze vlucht naar Bangkok

We wilden zo rond 9 uur weg, maar wilden nog wel kijken of we niet met een minibusje wat sneller konden reizen De wekker was nog niet gegaan of geklop op onze deur, we konden met het busje mee maar die vertrok om half 8 Binnen 10 minuten dus, pff hurry hurry en geen ontbijt, blij dat we gisteren alles al hadden ingepakt Het busje was super de luxe, deze was nieuw, had werkende airco en was niet volgestopt met mensen Genieten, genieten en toch een uur eerder in Pakse dan met de gewone bus Op de markt bij het busstation hebben we eindelijk kunnen ontbijten met een doe het zelf sandwitch, een walgelijke koffie en een heerlijke fruitshake Daarna met zijn 4e opzoek naar een songtouw die naar Champasak gaat en niet overvol zit Het is wat hectisch, ze willen je allemaal graag meenemen Maar uiteindelijk belanden we in de songtouw van dezelfde mensen als een week terug

Tot zover gaat onze reis voorspoedig, in Champassak een heerlijke i(ijs)koffie gedronken en daarna konden we met een boot naar het eiland in de Mekong om daar naar huisvesting te kijken De communicatie was moeilijk, dus wisten we niet precies wat we konden verwachten De helling af met tassen was een uitdaging opzich, daarna in de boot en met zo'n 10 minuten meerden we aan op een super breed strand (met brandend zand) Cora bleef bij de boot en de koffers terwijl Becs met James en Emma op zoek gingen naar een plek om te slapen Dat duurde even, want het was geen dorp zoals we gewend waren met een hoofdstraat, restaurantjes en wat guesthouses Het was een zandwweg met wat houten huizen van de plaatstelijke bewoners Met handen en voeten werd er uitgelegd dat we opzoek waren naar een slaapplaats, maar dat was moeilijk Ze hebben 1 leuke lokatie gezien, maar die werd niet verhuurd en de andere was een homestay of te wel in de bedstee van pa en ma Dat was het niet helemaal dus terug naar het vaste land Heerlijk om weer even wat wind te voelen op de Mekong, want pff het was zinderend heet

De speurtocht naar een slaapplek was dan ook niet een eitje, in de brandende zon een aantal plaatsen bekijken en uiteindelijk belanden we een kilometer verderop in een klein complex met relatief nieuwe bungalow's aan de Mekong Helaas geen Mekong zicht, maar dat had het bijbehorende restaurant wel Fantastich uitzicht over de hier wel heel brede Mekong Toen de schemering viel, waren we blij dat we geen kamer konden vinden met balkon op de Mekong, dan waren we opgevreten door de vliegen (of zoiets)