smullen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cora Bakker - WaarBenJij.nu smullen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cora Bakker - WaarBenJij.nu

smullen

Door: Cora

Blijf op de hoogte en volg Cora

05 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag vroeg op mmmm om half 9 werden we opgehaald.
Stop 1: een kleine voedselmarkt in Chiang Mai bezocht met daar onze kok voor de dag Daar hebben we kort rondgekeken maar vooral veel gehoord over de verschillende soorten rijst, kruiden en groenten
Stop 2: station Chiang Mai voor een korte treinrit naar Pa Sao (klinkt bijna als Passau, alleen een iets andere temperatuur)
Daar naar de rand van het dorp waar de kookschool staat, semi openlucht met grote hakblokken en fornuizen voor kabouters. Onderweg hadden we de gerechten al uitgekozen dus konden we direct aan de slag: chop chop!
De geheimen van de Thaise keuken: limoen basilicum, suiker en vooral de vissaus Maar vergeet niet de dosering van verse of gedroogde pepers voor het beste resultaat. Iedereen is zijn eigen menu aan t maken en daarna tussendoor weer aan t opsouperen Of te wel we hebben een vijfgangen diner achter de kiezen (van 11 to 15 uur) Nu uitbuiken in de stad en ons opmaken voor het noorden...
In de lunchpauze of beter gezegd het tussenuur ben ik met Bea aan de wandel gegaan, tja we waren niet helemaal lekker bij ons hoofd (warm), terwijl de Jamie Olivers heerlijk in de tuin onder een boom zaten. Maar onze inspanning werd beloond, binnen no time stonden we op de landerijen en konden tussen de kruiden struiken door genieten van de omgeving, we waren op de boerderij Genieten maar daarna wel uitpuffen in de half open keuken (dat heeft hier toch n andere dimensie dan thuis)

Vanavond wellicht een heel klein hapje, want ik zit echt nog vol en een beauty arrengement, met de benen in een bak met visjes en wellicht nog een laatste shop moment op de night bazar

• 05 Februari 2013 - 15:55

Marike:

Jee, Cora, ik wil wel even ruilen hier vliegen de hagelstenen ons om de oren met een harde poolwind. Is erg vervelend als je de hond moet uitlaten. Het klinkt allemaal grandioos. Denk aan jullie. Doe de groetjes aan iedereen.

Liefs Marike

• 05 Februari 2013 - 16:44

Wilma Heeren:

Leuk bericht Cora, ga zo door!

• 07 Februari 2013 - 15:24

Wilma Heeren:

waar kan ik de blog van Wim vinden? Groetjes!

• 10 Februari 2013 - 17:42

Niek:

Lekker geschreven ! Ga zo door en geniet.

• 11 Februari 2013 - 14:14

Cora Bakker:

Blog van wim is te vinden op wimnel.com en dan de reis van thailand
    Ze hebben het daar ook vreselijk naar hun zin